vineri, 28 decembrie 2012

FESTIVALUL de DATINI si OBICEIURI de IARNA ''MARMATIA'' 2012 ed 44

       SFARSIT DE AN -COLINZI ,DATINI ,OBICEIURI,URARI....




Nu prea mai am chef si sanatate sa pierd timpul pretios pe care mi-l mai da Domnul cel de Sus .Nu prea mai am chef sa incarc imagini  si sa scriu....Trebuie musai sa iau o pauza lunga...luuuuunga ...
Dar   si pentru ''dar '' mai ofer inca o postare  celor care ma stiu si ma cunosc, prietenilor  cunostintelor care imi viziteaza pagina ,blogul si imaginiile pe care le mai incarc.
Daca suntem la sfarsit de an ne vom lua larevedere ...poate pana la anu' sau daca nu ne luam la revedere ne luam o pauza;).....Eu probabil asta am sa fac ....musai o pauza....
Multe planuri am avut , multe subiecte doream sa le surprind  dar  trebuie multe sa se realizeze. Sanatate , bani  si cate si cate ....Saptamana trecuta am ratat  pomana porcului manifestarea ''Craciun in Maramures''.Nu m-am simtit bine....
Mi-am adunat puterile  si gandurile  m-am incarcat cu energie pozitiva  si am zis  fie ce-o fi ma duc la Sighet la ''Dataini si obiceiuri de iarna ''Marmatia'' . Am avut ''insotitot'' un prieten care  si el a fost atins de virusul pozacilor :).... Am plecat dupa ce am pierdut startul de dimineata , am pierdut amandoi un autobuz, din cauza mea :(.... apoi cu greu tot am invins  ''problemele tehnice'' si am starbatut vreo 70 km  serpentine  si  greutati de calatorie intr-un microbuz  umplut pana la refuz .... Apoi cu ajutorul Domnului am ajuns la fix ... 
Am ales niste locuri unde nu erau alti asa zisi fotografi ... Am stat  cate un pic in trei locuri fara sa aleg punctele impuse de organizatori . Apoi  mi-am vazut de treaba.Greblam cu ochii evenimentul si trageam imaginiile . Mai aveam ''un toiag'' pe care aveam camera video  si aparatul foto. din buzunar mai scoteam pocnitoarea, sapuniera pe care il folosesc prea putin.Rezerve trebuie sa ai. Daca se strica un aparat mai ai o sansa ...
Am facut calatoria ... am mers , am mers si am surprins  probabil altfel , ca asa imi place , altfel decat altii caci lupul singuratic nu merge in haita la vanat subiecte foto....Apoi  dupa ziua de ieri  odihna  caci am ajuns epuizat acasa ,gata  ... mai bine las sa vorbeasca fotografiile ....


In calatoria mea m-am intalnit cu trecutul  :)...Printre colindatori  si-a facut aparitia ....o domnisoara  cu o bicicleta rosie , frumoasa. Ma si gandeam ca seamana cu cineva ...calatoream in trecut ...rasfoiam arhiva de imagini vazute de mine , cautam in creierul meu , in materia mea cenusie  fotografii vechi color sau imagini alb.negru....cautam fete identice .... hooops ...am  gasit pe undeva o asemanare ...fata de pe bitzoagla semana cu Yoko Ono.... deci mi-a sarit fisa ... am si ''pasuit '' titlul '' . Am ales simplu ''Calatorie '' desi aveam titlul de rezerva ''Calatorie-Intalnire cu Io cu UNA'' adica pe intelesul meu si a tuturora pe moroseneste  ar fi  asa m-am intanit eu cu una  :)..... vizual ;).... 

1.  Calatorie
 Printre colindatori iesea cate o sticla  cu horinca.
ba calareti trageau o gura de horinca , ba cei care ''defilau''. Inchisa in butelie  gaseai sortimente ''de creanga'' sau de ....''pere''. Mi-a  parut  rau ca nu am putut  gusta astfel de bunatati ...

2. ''De creanga''
 3. ''De pere ''
 Apoi  locul ales de mine era o straduta unde nu aveam contrast prea mare , era umbra dar gandul meu privind umbra ... poti realiza fotografii foarte bune fara lumina puternica , dar asta depinde de cel care este dupa aparat. Adevarul ca vedeam fel si fel de fotografi , probabil toata lumea...
Bai ca nu toti vad esentialul....
A iesit si soarele dar pentru tare putin timp.
Mi-a fost destul sa gasesc cateva portrete care au meritat imortalizate .
Asa am vazut si o fata palida un moment a fost suficient sa imi dau seama ca se va naste  o imagine buna:)...
Din grupul de colindatori am vazut subiectul ....

2. '' Gheisa de la Sibiu in Maramures''
 Un eveniment de dimensiuni ca si aceasta de la Sighet  te consuma , musai sa fi concentrat tare , mai mult decat trebuie. Multimea mare  si multele puncte miscatoare , furnicarul de oameni  care intotdeauna fac ceva iti atrag atentia ... este greu sa gasesti ceva ce merita imortalizat .
Bondrosi si mascatii treceau  si scuturau talangile , pocneau din zbici  dar sa stiti primeau si suturi in dorsala  de la copii mai obraznici neinfricati pustani pusi pe fapte ce probabil mai tarziu erau povestite  ca fapte de vitejie .Pe video poate am surprins asa ceva ....dar ...fotografiile sunt pentru mine pe primul loc.
Din multime mi-a sarit in ochi o faza interesanta . O fetita curajoasa  ce da mana cu ''bestia'' ,,,mda frumoasa si bestia.... Neinfricata fetita avea si o papusa o jucarie ...asa avea si ''mosul , ''bestia'' avea  o mascota prinsa de haina ...fiecare cu jucaria lui  :)...

3. Papusa fara frica
 La festival la Sighet lume multa ...Din multime probabil ies in evidenta oamenii cu ''aparate'' sau cele mai hidoase creaturi , mascatii , oameni imbracati viu colorat ,capre, mosi, ursi, hidosi si cei care fac galagie sau care puscau cu zbiciul....
Printre ei  un prieten al maramuresului  ,un artist din Japonia  un fotograf pe care abia ca nu-l observi .A publicat albume , a facut mai mult pentru maramures decat noi in domeniul promovarii vizuale al regiunii noastre . Miya Kosei este pentru mine o persoana pe care il consider un promotor  al judetului nostru  un om pe care il respect  un om pe care l-am descoperit cu multi ani in urma . Cu bucurie rasfoiam albumul lui cu bucurie ma uitam la creatiile lui . Toata stima pentru un astfel de prieten al nostru .

4. '' Prietenii Maramuresului '' -Miya Kosei 




 La festival erau multi straini .Erau de peste tot ,dar mie  doar cei din japonia mi-au placut . Mi-au placut ca  s-au putut amesteca in multime parca erau de-ai nostrii .Ei si eu ne-am   incadrat in absolut ...intamplator ...am incadrat tematica , subiectele  asa cum  probabil am invatat si ...tzaca paca  colorata-i gata  :)...
Maramuresul a fost intotdeauna  un leagan  de civilizatie , o civilizatie unde oamenii traiau  si traiesc pasnic  in armonie cu natura , traiesc in prietenie  cu toti .Sighetul este o asezare unde gasesti  romani , maghiar ucraineni , evrei, Azi a fost o capitala al datinilor  si obiceiurilor , a fost un furnicar de oameni .Multi au venit de peste tot din cele patru colturi al lumii.
5. ''Prietenii Maramuresului 2''
Veneau colindatorii si colindau  redau in fuga obiceiurile stramosesti , urau cele mai bune  si frumoase urari invatate si transmise din generatie in generatie .Intre o lovitura de zbici  si un flash am stat sa mai ascult pe acest om falnic  cat un brad , un munte de om  cu  har  si glas raspicat ,un morosan  care  a recitat ,a colindat excelent . L-am surprins in mai multe ipostaze . L-am surprins  si asa cum il vedeti pe ''voluntarul, pensionarul nr 1 ''din Sacel  :) care  transmite imaginea maramuresului peste hotare .

6. Urari in bataia flashului

 Priveam cele ce se intamplau ,cu repeziciune timpul trecea  soseau grupuri de colindatori , printre grupuri niste ochi frumosi  cautau  ceva. Si eu cautam , cautam acea licarire  acel gest  care  sa pare ca si cel al lui Isus , Pruncul nascut  cu multi ,multi ani in urma ...Aceea privire  Dumnezaiasca , privirea acela  de copil , de copil inocent  care sa transmita  si dragoste  si prietenie . Prietenie , privirea care erupe vulcanic  si te mangaie bland  si stralucitor .Copii redau acea licarire sfanta ... 

7-11.''Priviri ''
 8.
 9.
 10.

Apoi  ce sa va mai spui, sa va mai arat?....Lumea oboseste si eu ,...tragem linie...tragem finalsi de an  si de articol.... tragem un cascat  mareeeeeeee. .....gata , peste noi coboara seara ... ne apasa un an intreg , iar altu' vine , un alt an care speram va fi mai bun ......


11. 

                   
Astfel  uite ca  anul  aproape a trecut .Am incarcat aproape stiri , am incarcat aproape fotografii ,....am incarcat aproape  ...am incarcat  ce am considerat eu ca-i bine  stiu ca este putin dar...mai bine mai putin decat nimic...

La sfarsit de an  ce sa va mai spun ? ...Inchei aceasta  zi   cu o urare : Sa fiti sanatosi , sa va dea Domnul un Revelion superb !  La anu' si la multi ani ! 

LA MULTI ANI 2013 ! :)

Niciun comentariu:

*****


---------------------------------

Ma inspir din natura .



Fotografiez orice subiect in afara de nud .Pastrez decenta in redare si nu folosesc photoshop.Incerc sa redau cat mai natural,fara fard si cosmetizari.











METEO

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

online

who's online

categorie

natura (150) peisaj (54) macro (46) pasari (37) animale (33) diverse (32) flori (31) protectia mediului (27) BAIA MARE (26) apa (26) eveniment azi (24) alb negru (22) expozitie fotografica (20) ecologie (19) sarbatorim azi (19) culori (15) filmulet (15) toamna (15) filmulete (13) parc (13) color (11) portret (11) iarna (10) photomagazine (10) Centrul vechi Baia Mare (9) copii (9) lumini (9) mediul (9) meteorologie (9) muzica (9) sport (9) Rezervatia Naturala Paraul Peta (8) cristale de gheata (8) insecte (8) reportaj (8) rezervatie naturala (8) frunze (7) gheata (7) lac (7) obiceiuri (7) roua (7) Baraj -Firiza (6) calatorie (6) datini (6) ornitologie (6) rasarit (6) salvati planeta (6) B/W (5) abstract (5) apus (5) biserica (5) fulger (5) observatii (5) padure (5) paning (5) patinoar (5) versuri (5) ARTA FOTO (4) BAVNA-FERSIG (4) Baile 1 Mai (4) Silhouette (4) aero (4) aeroport Baia Mare (4) cristale (4) educatie de mediu (4) educatie ecologica (4) felicitare (4) folclor (4) istorie (4) oameni (4) photoranger (4) picturafotografica (4) poezie (4) primavara (4) rezervatie (4) show aerian (4) toamna.peisaj (4) traditie (4) veverita (4) viata la tara (4) zbor (4) Bucuresti (3) Maramures (3) Oradea (3) Paste (3) alb-negru (3) aria protejata (3) avion (3) blog (3) casuta (3) club foto visual-arts (3) copac (3) dans (3) efecte vizuale (3) eveniment foto BAIA MARE (3) expozitie (3) fotografia de natura (3) gainusa de balta-gallinula chloropus (3) iarna.zapada (3) la colt de strada (3) la multi ani (3) lumina artificiala (3) natura moarta (3) natura.macro (3) oi (3) ortoptere (3) parc municipal Baia Mare (3) pasari de apa (3) peisaje (3) plante (3) pod (3) presa (3) sanatate (3) seminar (3) show (3) sport.timp liber (3) stil de viata (3) taieri ilegale (3) time lapse (3) tren (3) vernisaj (3) zapada (3) ziua pamantului (3) ziua pasarilor (3) ''ARS RIVULINAE VISION ''-BAIA MARE (2) 2012 (2) AFDPR (2) Bozanta (2) CQ (2) Cluj Napoca (2) Craciun (2) Delta (2) F.I.A.F. (2) Felician Sateanu (2) HD (2) Kaze-photo (2) Lacul Bodi (2) P-ta Cetatii (2) Painting (2) Petofi Sandor (2) Referendum (2) S.O.R. (2) SOR (2) SOR -SATU MARE (2) Sarbatoarea Castanelor (2) Sighetul Marmatiei (2) WORLD WATER DAY -ZIUA MONDIALA A APEI 2011 (2) WWF (2) ZIUA INTERNATIONALA A BIODIVERSITATII (2) Ziua mondiala a meteorologiei (2) Ziua pasarilor si a arborilor (2) adunare sor (2) amfibieni (2) anticianura (2) arie protejata (2) avioane (2) baloane aer cald (2) barci (2) birdwatching (2) biserica reformata (2) buburuze (2) caprioara (2) ceata (2) cianura (2) copaci (2) decembrie (2) delta mea (2) demonstratie aviatica (2) despre fotografie (2) dinamism (2) dragoste fata de animale (2) drosere (2) earth day (2) eco friendly (2) expozitie pictura (2) ferestre (2) festival (2) filmari (2) floare (2) fotografie stil pictura (2) gard (2) hyla arborea (2) invazie (2) iris negru (2) japanese garden (2) japonia (2) jucari (2) kitsch (2) lansare album foto (2) lebada (2) lumina (2) lumina din oras (2) martisor (2) masini (2) mediu (2) midwinter count (2) monitorizare (2) mos Craciun (2) natura 2000 (2) nori (2) om de zapada (2) p-ta Revolutiei (2) pamantul (2) panning (2) pe role (2) pescuit (2) photography (2) picaturi (2) pictura (2) pitigoi (2) plante carnivore (2) ploi (2) polarizare (2) politia (2) poluare (2) poveste (2) primele flori (2) protectia animalelor (2) publicat (2) roti (2) sepia (2) svenk (2) transhumanta (2) umbre (2) ziua mondiala a mediului (2) ziua pamantului 2011 (2) ''Delta mea'' (1) ''Ipostazele padurii'' (1) .... (1) 1989 (1) 21-22 DEC (1) 3D (1) 3iulie (1) A.P.M.M.M. (1) ANUL INTERNATIONAL AL PADURILOR 2011 (1) Adonis vernalis (1) Ady Endre (1) Alcedo atthis (1) Alexandra Pasca (1) Asociatia Fotografica (1) Baia Sprie (1) Biblioteca judeteaba Petre Dulfu Baia Mare (1) Biblioteca judeteana Petre Dulfu BAIA MARE (1) Budapest (1) CLUB FOTO ARS-RIVULINAE (1) CLUB FOTO ARS-RIVULINAE BAIA MARE (1) Campul Tineretului (1) Catalina (1) Cavnic (1) Cernobil (1) Christmas (1) Cicoarea comună (Cichorium intybus) (1) Cocinella (1) Columbo (1) Craciun in Maramures (1) Creasta Cocosului (1) Curtea de Arges (1) DN 18 (1) Dan Puric (1) Danesti Chioarului (1) Datini si Obiceiuri'' Sighet (1) Duna Tv rozator (1) Dunarea (1) Dunarea. valuri (1) EDWARD WESTON (1) Ella Fitzgerald (1) Eu (1) Europa (1) Fersig (1) Floarea soarelui -Helianthus annuus (1) Foter Fesztival 2012 (1) Foter Fesztival 2013 (1) Fritillaria meleagris -Lalea pestrita (1) Gabriel Moitica (1) Gradina Botanica (1) Herastrau (1) Hollosy Simon (1) Holograma (1) Hungarian culture day -2015 (1) Iris chrysographes (1) Isus (1) Japan (1) KISS (1) Karacsony (1) Lacul Albastru (1) Lacul lebedelor (1) Lathraea squamaria (1) Leonardo Da Vinci (1) Let's do it Romania (1) Levantica -Lavandula angustifolia (1) Lukacs 22:14 (1) Luna padurii (1) M-tii Gurghiului (1) M-tii Gutai (1) Magnolia kobus var. borealalis (1) Magyar kultura napja (1) Mantis religiosa (1) Michael Jackson (1) Miculas (1) Mihai Moiceanu (1) Mihai Viteazul (1) Milvus (1) Miya Kosei (1) Mogosa (1) Mons Medius (1) Monster truck (1) Mos Nicolae (1) NO PS (1) NUCLEAR HAZARD (1) Nagybanya (1) Nick Veasey (1) Nymphaea lotus var.thermalis (1) PODUL VIILOR (1) POLAROID (1) Paul Fusco (1) Pescaras albastru (1) Pet-uri (1) Peter Falk (1) Pitesti (1) Planococcus citri (1) Pribilesti (1) R.I.P. (1) Rana temporaria (1) Razvan Voiculescu (1) Rezervatia naturala Padurea Bavna Fersig (1) RÉTROÉCLAIRAGE (1) S.O.R.BAIA MARE (1) Salticus cingulatus (1) Sasar (1) Sibelius Jean (1) Sibiu (1) Sicista subtilis (1) Somesul (1) Stadion FC Baia Mare (1) Tara Lapusului (1) Targul produselor traditionale si ecologice din Maramures (1) Tintirim (1) Toplita-natura (1) Turnul lui Stefan (1) ULIU SORECAR -buteo buteo (1) UN.ORG.protectia mediului (1) UNEP (1) Valea Muresului (1) Vandalizare (1) Varatec (1) Vidraru (1) WAD (1) WMD (1) WORLD MIGRATORY BIRD DAY 2011 (1) WORLD WATER DAY (1) WORLD WATER DAY -ZIUA MONDIALA A APEI 2013 (1) WWD (1) WWD 2013 (1) Walt Disney (1) Windows (1) X RAY (1) X'MAS (1) ZIUA ARMATEI (1) ZIUA IDENTIFICARILOR (1) ZIUA METROLOGIEI (1) ZIUA MONDIALA A STRATULUI DE OZON 2012-WORLD OZONE DAY -2012 (1) Ziua Europeana a Parcurilor Nationale (1) Ziua Mondiala a Animalelor 2012 (1) Ziua culturi maghiare (1) Ziua europeana a pasarilor (1) Ziua internationala a dansului (1) Ziua mondiala a apei (1) Ziua parcurilor din Carpati (1) adrenalina (1) aeronautica (1) agricultura (1) albastru (1) albinarit (1) albine (1) alegeri (1) allatok (1) ambulanta (1) anaglyph (1) antiplumb (1) antrenament (1) apa termala (1) aparat foto (1) arc de lumini (1) arheologie (1) arie naturala protejata Raul-Tur (1) aripi (1) asteptare (1) azi (1) barza neagra (1) berze (1) bilute (1) birdwatch (1) black man (1) black stork (1) black- white (1) blues (1) boieri (1) brad (1) cactus (1) cactusi (1) caine (1) caini (1) calatorie in timp (1) camere video (1) capre (1) caprioare artificiale (1) carusel (1) cascada (1) castane (1) casute pasari (1) cavaleri (1) ceara (1) centrala nucleara (1) ceramica (1) ceterasi (1) ciclism (1) ciconia nigra (1) cioban (1) ciocanitoare (1) circ (1) ciuperci (1) cladiri (1) clovn (1) club foto (1) codobatura (1) codobatura alba-motacilla alba (1) colindatori (1) colinzi (1) concurs foto (1) conf.univ.dr.Dorel Gaina Gerendi (1) cotofana-pica pica (1) credinta (1) crocus (1) cruci (1) cu lumina (1) cu telefonul (1) curcubeu (1) cutia milei (1) defrisare (1) desene animate (1) diamant (1) diplome (1) dragobete (1) drepturile omului (1) drops (1) drumuri (1) ecologia (1) educatie (1) educatie de mediu (1) elefant (1) elicopter.armata (1) energie alternativa (1) eroi (1) excursie (1) expozitie cactusi (1) expunere (1) fantezii (1) fara E-uri (1) fazan (1) fenomene meteo (1) filmecske (1) filmuletz (1) filmuletze (1) flori de camera (1) flori rare (1) fluture (1) fluture.macro (1) forme (1) fotografi (1) fotografie (1) fotografii de mesteri-filmulete (1) fotografii vechi (1) fotoreportaj (1) frig (1) frisby (1) fructe (1) ganditorul (1) ganduri (1) gaste (1) ger contrast (1) gheata artificiala (1) global warming (1) gradina (1) grauri (1) green way (1) greenpeace (1) greier (1) grotesc (1) gugusciuc (1) gunoaie (1) halda de pirita (1) halloween (1) hranirea pasarilor (1) iepuras (1) impresii (1) inelari (1) intalnire (1) intalniri (1) intrebare (1) intrecere (1) inundatie (1) invitatie (1) invizibilul (1) istoria fotografiei (1) joaca (1) karting (1) katicabogar (1) la colindat (1) labrador (1) ladybug (1) lant uman (1) lapte (1) link (1) link-uri (1) lisita (1) love (1) luminatia (1) lumini de gheata (1) luna (1) magazin (1) masinute (1) masuratori (1) mere (1) metru (1) mig (1) migratia (1) mioritic (1) miscarea de rezistenta anticomunista (1) mizerie (1) mm (1) monocrom (1) morbid (1) mountain bike (1) muguri (1) munca campului (1) muscarit (1) muzeu (1) narcisa (1) navigatie (1) nefardata paintografie (1) noapte (1) noapte albastra (1) nud (1) nufar thermal (1) nufer (1) nuferi (1) obiecte (1) om (1) ora pamantului (1) orientaristi (1) origami (1) paianjeni (1) paine (1) paintografie (1) paintografie naturala (1) palinca (1) parteneri (1) partie (1) pasare (1) pasarele (1) pasari.animale (1) pasari.portret (1) pascale (1) patinaj (1) peisaj cu barca (1) pescarus albastru-alcedo atthis (1) peste (1) photo contest (1) piata (1) pisica (1) pitigoi albastru (1) plantari (1) plimbare (1) pluta (1) poarta maramureseana (1) port (1) porumbei (1) povestea de la colt (1) primar (1) produse bio (1) produse naturale (1) produse organice (1) proiectie (1) proiectii (1) protectia pasarilor (1) ragcsalo (1) rate (1) raze (1) real (1) reflexii (1) religie (1) reproduceri (1) reptile (1) revelion (1) revolutie (1) rosu (1) roz (1) sala MilleniumII (1) salonul de primavara (1) sampanie (1) sarbatoare (1) sarbatoarea (1) sarbatori de iarna (1) sarpe (1) sat medieval (1) scanare (1) schiuri (1) sculpturi (1) se intrec cu umbrele (1) septepuntata (1) serie (1) sighet (1) simpozion (1) situatii (1) snow flakes crystals (1) soare (1) social (1) souvenir (1) spital (1) sport extrem (1) star (1) starci (1) statuete (1) statui (1) stele de gheata (1) sticlete-carduelis carduelis (1) street (1) struguri (1) sub 1 cm (1) summit (1) tabara foto (1) tanc (1) targ verde (1) testoase (1) tir-uri (1) traditii (1) trandafir (1) trestie (1) tricolor (1) triptic (1) tun (1) turnir (1) umbrela (1) umor (1) unitate de masura m (1) urare (1) urs (1) usi (1) vale (1) valea Usturoiului (1) valuri (1) vase (1) vax (1) verde (1) versek (1) viata (1) viteza (1) vulpe-fox (1) water (1) wax (1) world wetlands day 2011 (1) ziua mondiala a mediului (1) ziua copiilor (1) ziua mamelor (1) ziua mondiala a diabetului (1) ziua mondiala a mediului 2011 (1) ziua mondiala a mediului 2013 (1) ziua mondiala a mediului 2015 (1) ziua mondiala a sanatatii (1) ziua mondiala a zonelor umede (1) ziua politiei (1) zona verde (1) zoom (1)

top100

TOP100ADD.COM - ADD YOUR SITE, BOOST YOUR TRAFFIC.

COPYRIGHT

Toate fotografiile sunt creatiile mele personale si sunt titularul de copyright ,fotografiile nu pot fi reproduse fără acordul scris al meu personal. --------- LEGEA nr.8 din 14 martie 1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe

COPYRIGHT

All photos are protected by copyright and cannot be used or reproduced without the written consent of the owner.
Erdélyi Blog Térkép
Powered By Blogger